Problem 290

Opublikowano 29 września 2010 w kategoriach Rozgrywka .

CZY UMIESZ ROZGRYWAĆ? 

 

Problem 290

Rozgrywasz 7 . Wist walet. Jak rozegrasz ?

 

3

A K D W 8 7 2

4

K D 10 6

 

A D 10 9 4

6 5

A D 8 2

A 7


 

 

Rozwiązanie:

Impas karo nie wchodzi w grę. Nikt rozsądny nie wistuje na szlema z konfiguracji KW, nawet z 10-ką. Pozostałe impasy – pikowy i treflowy mają po 50% szans powodzenia. Znacznie większą szansą jest zagranie na przebicie trzeciego trefla w dziadku. W tym celu, po zabiciu asem karo, ściągamy raz atu i gramy trzy razy trefle. Wygramy gdy trefle podzielą się 4-3 (60%) i dodatkowo jeszcze przy podziale trefli 5-2, jeśli posiadacz dubletona trefl będzie miał od początku tylko jedno atu (7%). Tak więc ten sposób rozgrywki oferuje łącznie 69% szans powodzenia. Trzeci sposób to rozgrywka na przymus. Uda on się jeśli przy długości treflowej będzie choć jeden z brakujących króli (75%). Dodatkowo, jeśli taki przypadek nie nastąpi, wygramy przy trzecim walecie trefl na dowolnej ręce (11,6%). Należy doprowadzić do końcówki: 

 

K D 10 6

 

D

D

A 7

 

Jeżeli którykolwiek z graczy miał jakiegokolwiek brakującego króla przy długości treflowej znalazł się w przymusie.

Łącznie rozgrywka na przymus oferuje aż 86,6% i tak należy rozgrywać.


About

Zawodnik, trener, działacz, wybitny publicysta brydżowy. Wielokrotnie powoływany na stanowisko trenera-selekcjonera juniorów, pełnił funkcję kapitana reprezentacji Polski Juniorów na Mistrzostwach Europy. Jest pierwszym trenerem w Polsce, który uzyskał pierwszą klasę trenerską (1987).


Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.


Shortlink: