Problem 291

Opublikowano 31 października 2010 w kategoriach Rozgrywka .

CZY UMIESZ ROZGRYWAĆ?

 

Problem 291

Rozgrywasz 4 po wiście 2-ką karo. S wziął królem i odwrócił w karo. Utrzymałeś się w ręce i zagrałeś dwa razy atuty. Obaj przeciwnicy dołożyli. Czy kontrakt można przegrać?

A652

DW3

KW1064

 

     AD109

     KD74  

     A1065

     8


 

 

Rozwiązanie:

Kontrakt jest pewny. Odbieramy ostatnie atu przeciwnikom, zgrywamy kara i gramy trefla. Jeśli S położy asa  walczymy o nadróbkę. Jeśli nie kładziemy coś wysokiego. N dochodzi i gra pika. Podkładamy 9-kę i pokazujemy karty. W cokolwiek nie odwróci przeciwnik już lewy nie oddamy. Jeśli N po nadbiciu naszej figury trefl wyjdzie w trefla przepuszczamy w stole wyrzucając pika i będziemy mieli nadmiar lew.


Ryszard Kiełczewski

About

Zawodnik, trener, działacz, wybitny publicysta brydżowy.

Wielokrotnie powoływany na stanowisko trenera-selekcjonera juniorów, pełnił funkcję kapitana reprezentacji Polski Juniorów na Mistrzostwach Europy.
Jest pierwszym trenerem w Polsce, który uzyskał pierwszą klasę trenerską (1987).


Komentarze

Dodaj komentarz


Shortlink: