Problem 296

Opublikowano 27 listopada 2010 w kategoriach Rozgrywka .

Problem 296

W gra 4 po wiście w atu. Jak należy rozgrywać?

 

8653 

KDW109

A9

KW

       

 

A107

A87

W108

A872

 

 


 

Rozwiązanie:

W rachubę wchodzą następujące warianty rozgrywki:

  1. wyrabiamy piki – do tego potrzebny jest ich podział 3-3 (36%) + dodatkowa kilkuprocentowa szansa, że 4 piki są przy 2-ch kierach. Z grubsza około 45%.
  2. Gramy na impas damy trefl – 50% szans.
  3. Gramy na odwróconą rękę – zaczynamy od zagrania asa karo i blotki karo. Przeciwnicy łączą po raz drugi atuty. Utrzymujemy się w stole asem i przebijamy karo. Potem trzy razy trefle z przebitką, wejście asem pik do stołu i przebicie ostatniego trefla. W ten sposób weźmiemy trzy naturalne lewy atutowe, trzy przebitki i cztery lewy boczne. Wygramy byleby w żadnym z kolorów bocznych nie było singletona, oraz dwóch dubletonów w kolorach młodszych przy 3 atutach w tej ręce. A to dużo więcej niż 50%. Matematycy mogą policzyć to dokładnie.

Ryszard Kiełczewski

About

Zawodnik, trener, działacz, wybitny publicysta brydżowy. Wielokrotnie powoływany na stanowisko trenera-selekcjonera juniorów, pełnił funkcję kapitana reprezentacji Polski Juniorów na Mistrzostwach Europy. Jest pierwszym trenerem w Polsce, który uzyskał pierwszą klasę trenerską (1987).


Komentarze

  • Pani Zula
    29.01.2015 20:29:36

    A nie lepiej As karo, i trzy razy trefle, as pik, ostatniego trefla ubic i wtedy karo?

    Pani Zula

    • Ryszard Kiełczewski
      Ryszard Kiełczewski
      29.01.2015 20:42:59

      Nie wiem za bardzo o co chodzi – nie widzę różnicy

      • Pani Zula
        29.01.2015 21:40:30

        Wygramy gdy zajdzie: ” dwóch dubletonów w kolorach młodszych przy 3 atutach w tej ręce”.

        Pozdrawiam serdecznie
        Zula

        • Ryszard Kiełczewski
          Ryszard Kiełczewski
          30.01.2015 11:03:04

          Jak widać z kobietą nie warto się sprzeczać – ma Pani rację Pani Zulo:)

Dodaj komentarz


Shortlink: