Problem 303

Opublikowano 16 stycznia 2011 w kategoriach Rozgrywka .

Problem 303

W rozgrywa 3 BA. N zawistował damą karo. S przejął królem. Rozgrywający przepuścił. S kontynuuje karo. Jak należy rozgrywać dalej?

 

842

973

A95

A832

           

AKD3

AKD4

842

D7

 


 

Rozwiązanie

Karo należy zabić, żeby zachować możliwość zagrania na wpustkę. Następnie sprawdzamy podziały a starszych kolorach. Jeśli żaden nie podzieli się tak by wziąć w nim 4 lewy, należy zagrać na wpustkę. Jeśli wpuszczony gracz będzie posiadaczem króla trefl to weźmiemy dwie lewy w tym kolorze, co zapewni wygranie kontraktu. Którego gracza będziemy wpuszczać ? Tego, u którego ukaże się więcej trefli. Gdy S będzie posiadaczem długości w obu kolorach starszych, to może mieć nie więcej niż 3 trefle, wtedy pozostałe 4 będą w ręce N i jego wpuszczamy karem. Jeśli zaś dłuższe trefla wyliczymy u S, to wpuszczamy go tym kolorem, który stopował i czekamy na wyjście spod króla trefl.

 


Ryszard Kiełczewski

About

Zawodnik, trener, działacz, wybitny publicysta brydżowy. Wielokrotnie powoływany na stanowisko trenera-selekcjonera juniorów, pełnił funkcję kapitana reprezentacji Polski Juniorów na Mistrzostwach Europy. Jest pierwszym trenerem w Polsce, który uzyskał pierwszą klasę trenerską (1987).


Komentarze

Dodaj komentarz


Shortlink: