Problem 310

Opublikowano 31 stycznia 2011 w kategoriach Rozgrywka .

Problem 310

Rozgrywasz kontrakt 4 po tym jak N otwierał licytację 1 , a S blokował odzywką 3 . Wist asem pik, S dokłada damę. Jak będziesz rozgrywał?

 

AKW10965

AW4

KW3

     

97

A432

K765

842

 


 

Rozwiązanie:

Jak policzysz punkty i uwzględnisz fakt, iż S pokazał w pikach DW, to bez trudu dostrzeżesz, że wszystkie pozostałe figury z wyjątkiem, co najwyżej jednej damy ma N. Na pewno zaś ma asa trefl. Można więc po przebiciu pika zagrać dwa razy w kiery utrzymując się w stole i po przebiciu pika wyjść w króla trefl. N – po dojściu – każdym zagraniem musi nam dać 10-tą lewę. Jest też inny sposób rozgrywki bazujący na tym samym założeniu (as trefl u N). Po wejściu do stołu damą kier nie przebijamy pika, tylko zagrywamy trefla do waleta. Jeśli damę ma S – już wygraliśmy. Jeśli N zabije to damą, to ma bezpieczne odejście w piki. Przebijamy i wychodzimy z ręki w blotkę trefl. S dochodzi i podgrywa kara. Puszczamy do króla i zagraniem w trefla wpuszczamy N i robimy claim.

 


Ryszard Kiełczewski

About

Zawodnik, trener, działacz, wybitny publicysta brydżowy. Wielokrotnie powoływany na stanowisko trenera-selekcjonera juniorów, pełnił funkcję kapitana reprezentacji Polski Juniorów na Mistrzostwach Europy. Jest pierwszym trenerem w Polsce, który uzyskał pierwszą klasę trenerską (1987).


Komentarze

Dodaj komentarz


Shortlink: