Problem 311

Opublikowano 6 kwietnia 2011 w kategoriach Rozgrywka .

Problem 311

W rozgrywa 7 po tym jak S otworzył blokującym 3 . Wist 3-ka. Jak to należy rozegrać?

 

42

A7

DW109865

A3

 

A9

652

AK73

KD84

 


 

Rozwiązanie:

Kontrakt jest praktycznie pewny. Jeśliby bowiem S posiadał przy wskazanej licytacją i pierwszym wistem siódmej koronce kier jeszcze 4 trefle, to prędzej otworzyłby 4 kier niż 3. Zatem zatrzymanie trefli posiada prawie na pewno N. Wtedy ustawimy prosty przymus podwójny. Odbieramy atuty, zgrywamy trzy trefle i doprowadzamy do 3 kartowej końcówki:

 

4

7

8

 

A9

8

 

W tej końcówce zatrzymanie treflowe ma N, a kierowe S. Obaj trzymają jeszcze po dwa piki ale przy zagraniu ostatniego kara N musi się pozbyć jednego pika. My pozbywamy się ze stołu trefla (spełnił już swoją rolę) i z kolei S nie może utrzymać kontroli pikowej będąc zmuszonym trzymać kiera. Ostatnie dwie lewy wezmą więc as i 9-ka pik.


Ryszard Kiełczewski

About

Zawodnik, trener, działacz, wybitny publicysta brydżowy. Wielokrotnie powoływany na stanowisko trenera-selekcjonera juniorów, pełnił funkcję kapitana reprezentacji Polski Juniorów na Mistrzostwach Europy. Jest pierwszym trenerem w Polsce, który uzyskał pierwszą klasę trenerską (1987).


Komentarze

Dodaj komentarz


Shortlink: