Odrobina gimnastyki

Opublikowano 1 grudnia 2011 w kategoriach Rozgrywka .

344.Odrobina gimnastyki

Rozgrywasz 4 po wiście w damę karo. S przejął to asem i zagrał waletem w tym kolorze. Podłożonego króla N przebił atutem i odszedł waletem pik. Po zagraniu drugiego pika okazało się, że N miał od początku dwa atuty. Jak pozbędziesz się przegrywających lew w karach?

 

AKD102

A

K864

AK9

 

865

DW6

7532

DW3

 

 


 

Rozwiązanie:

 

343.To jest rozdanie na rozwiązanie problemów komunikacyjnych. Mamy w stole lewę kierową i jeśli uda się nam ją wykorzystać wygramy swoje. Musimy zastać oczywiście przychylny układ. Dla  realizacji swego celu wykorzystamy dwa manewry – odblokowanie i wpustkę. Nie ściągamy ostatniego atuta (zwiększa to nasze szanse), tylko gramy asa kier, asa i 9-kę trefl utrzymując się w stole, skąd zagrywamy figurę kier i wyrzucamy na nią króla trefl. By można po tym – nie najszczęśliwszym początku – wygrać, N musi mieć króla kier, a S układ 3-3-4-3. Innej szansy nie mamy.


Ryszard Kiełczewski

About

Zawodnik, trener, działacz, wybitny publicysta brydżowy.

Wielokrotnie powoływany na stanowisko trenera-selekcjonera juniorów, pełnił funkcję kapitana reprezentacji Polski Juniorów na Mistrzostwach Europy.
Jest pierwszym trenerem w Polsce, który uzyskał pierwszą klasę trenerską (1987).


Komentarze

  • Piotr Zieliński
    7.02.2015 09:14:33

    Nie rozumiem, dlaczego S musi mieć dokładnie układ 3-3-4-3. Przecież, jeżeli jednak ściągniemy atu do końca i dopiero wykonamy opisane manewry to, o ile N ma króla kier, wygramy, gdyż N po wzięciu królem będzie musiał odejść w kiera lub trefla i wyrzucimy obydwa kara, niezależnie od tego jaki układ miał S.

    • Piotr Zieliński
      7.02.2015 09:17:26

      Rozwiązuję po kolei i nie zauważyłem, że kolejne rozdanie to właśnie powyższa moja uwaga…

    • ryskiel
      7.02.2015 14:50:04

      Tak – ma Pan rację…

Dodaj komentarz


Shortlink: