UCZMY SIĘ NA BŁĘDACH

Rozgrywka

25.03.2004

3

 

    Mecz, WE po partii, licytowano:

     

    W

    N

    E

    S

       

    1

    Pas

    2

    2

    3

    Pas

    3

    Pas

    4

    Ktr

    Pas

    Pas

    Pas

     

     

     
     Ręce W i E
     

    W 8 7 5 3

     

    -

    10 7 4

     A D 6 5 3

    K D 5 4

     9 3

    10

     K D 9 8 5 4
     

     

    Wist 2-ką (naturalny, z trzech blotek środkową). Na blotkę ze stołu N podkłada 10-kę. Przebijamy i gramy damę trefl. S bije asem i kontynuuje piki. Przebijamy, gramy króla trefl i trefla i przebijamy w stole. Trefle się podzieliły, więc gramy króla karo. S bije asem i zagrywa w karo. Co dalej ?

     

    Na jednym stole gracz amerykański grał a to trefle (przebijając czwartą rundę tego koloru 10-ka kier), a to kara i uzbierał 9 lew (5 kierowych w ręce, dwie przebitki trefli w stole, karo i trefla) – bez jednej. Na drugim nasz reprezentant zaimpasował kiery damą wbrew oczywistym faktom - bo chciał wygrać i wykołysał się bez czterech za złoty dziesięć. Ręka S bowiem była taka jak należało oczekiwać:

     

     

    9 6 2

     

    K W 8 2

     

    A 10 7

    A W 3

     

    Ten rodzaj błędu ma swoją naukową nazwę – wishfull thinking, dla niegramotnych w angielskim - myślenie życzeniowe.

 

Szkoła