Rozkosze łamania głowy

 

31.10.2004

 

9. Rozgrywasz 5  po licytacji:

 

 

W

N

E

S

1

Pas

1

21)

Ktr

pas

3

Pas

5

Pas

Pas

pas

 

 

(1) naturalne

 

 

 

 

 

 

6

A 5 4 3 2

 

A K 6 5

10 9

 

K D W 10

9 8 7 6

 

A K 5 3

D 9
 

 

 

     

     

    N zawistował w karo, S wziął asem i zagrał pika, którego N przebił i zagrał ponownie w karo. S nie dołożył do koloru. Jak będziesz rozgrywał?

      

     

 

Rozwiązanie

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Rozwiązanie problemu 9:

 

Są dwa typu rąk obrońców dających szanse na sukces. Pierwszy to układ ręki S 7-1-1-4. Wtedy możemy tego obrońcę ustawić w przymusie na kolorach czarnych. Po przebiciu jednego kiera i ściągnięciu atutów do końca. Wtedy w pięciokartowej końcówce S nie będzie w stanie utrzymać dwóch pików i czterech trefli. Jednak prawdopodobieństwo takiego układu jest dużo mniejsze niż układu gdzie zatrzymania w kierach i treflach posiada N. Ponadto S mając tak dynamiczny układ mógłby skoczyć pikami w licytacji. 

Dla tych, którzy nie poradzili sobie z rozgrywką jeszcze jedna szansa – można to zrobić widząc wszystkie cztery ręce:

 

   
 

-

 
 

D 8 7 4 2

 
 

5 4 3 2

 
 

W 8 7 2

 

6

A 5 4 3 2

 

A K 6 5

10 9

 

K D W 10

9 8 7 6

 

A K 5 3

D 9
 

K D W 10 9 8 7

 
 

W 3

 
 

A

 
 

10 6 4

 

Rozwiązanie

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Rozgrywka od trzeciej lewy powinna przebiegać następująco:

Trefl do damy, przebicie pika, ściągnięcie asa i króla trefl, trzy razy kiery z przebitką w stole i kolejny pik przebity w ręce. W tym momencie powstaje końcówka:

 

 

   
 

-

 
 

D

 
 

5

 
 

W

 

-

A 5

 

6

-

 

 

5

-
 

 

 
 

nieistotne

 
 

 

 
 

 

 

 

W tym momencie W przebija zagranego ze stołu pika. Co ma dodać N ?

Zaistniał przymus trzykolorowy z kolorem atutowym włącznie.

 

Ryszard Kiełczewski

[email protected]

 

Rozkosze łamania głowy

 

Szkoła