CZY UMIESZ ROZGRYWAĆ ?

10.12.2008

Problem 145

    145.W gra 7 BA po wiście w króla trefl. S nie dodaje do trefli. Jak należy to wygrać?

      K D 10 7 6

      A 5 4 3 2

      A K D

      W 3 2

      A K D 2

      4 3

      3

      A 4 2

       

 

 

 

Rozwiązanie

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Rozwiązanie:

 

    145.W gra 7 BA po wiście w króla trefl. S nie dodaje do trefli. Jak należy to wygrać? Ryszard Kiełczewski

      K D 10 7 6

      A 5 4 3 2

      A K D

      W 3 2

      A K D 2

      4 3

      3

      A 4 2

       

Jedyną szansą jest przymus karowo-treflowy. Możesz go wyegzekwować wyłącznie przeciwko obrońcy N, który pokazał już na starcie 9 trefli. Jak dołożysz mu 4 kara konieczne do zaistnienia przymusu, to na kolory starsze nie znajdzie się już ani jedna wolna szufladka. By ustawić przymus musisz w kluczowym momencie znaleźć się w ręce E, gdzie będzie ulokowana groźba treflowa. Przyjrzyj się konfiguracji pików i uzmysłów sobie jak przy podziale tego koloru 3-0 możesz znaleźć się przy zgrywaniu ostatniego pika w stole. Żeby to było możliwe musisz zaimpasować waleta pik natychmiast w drugiej lewie. Teraz odegrasz kiery i mariasza pik oraz 7-kę w tym kolorze i dopiero 6-kę przejmiesz asem. Będzie to w czterokartowej końcówce, w której N będzie musiał utrzymać cztery kara i trefla, a tego nie jest w stanie dokonać nawet szuler, choć znam takich prestidigitatorów, którzy nawet w takiej sytuacji próbują się ratować trzymając jedną kartę więcej. Sam omal jednemu takiemu nie...wstrzymałem rozgrzeszenia...

Ryszard Kiełczewski

[email protected]

Rozgrywka
Szkoła