CZY UMIESZ ROZGRYWAĆ ?

18.09.2006

Problem 51

 

A

10 7 3

 

A K W 10 3

D 9 7

 

8 3

A K 9 2

 

A D 7 6 4

K 5 2

 

 

Kontrakt 7 , wist waletem karo. Po zagraniu dwukrotnie w kiery (obaj przeciwnicy dodali do koloru) przygotowującym manewr Guillemarda, zagrałeś w trefla. 

 

 

I tu otrzymałeś dwie wiadomości – jedną dobrą, jedną złą – N nie dodał do koloru, ale też nie przebił. Cóż Ci pozostało?

 

Rozwiązanie

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Rozwiązanie:

A

10 7 3

 

A K W 10 3

D 9 7

 

8 3

A K 9 2

 

A D 7 6 4

K 5 2

 

 

Kontrakt 7 , wist waletem karo. Po  zagraniu dwukrotnie w kiery (obaj przeciwnicy dodali do koloru) przygotowującym manewr Guillemarda, zagrałeś w trefla. 

I tu otrzymałeś dwie wiadomości – jedną dobrą, jedną złą – N nie dodał do koloru, ale też nie przebił. Cóż Ci pozostało?

 

Pozostało Ci zagrać na podwójny przymus – pikowo-karowy przeciwko N i treflowo-karowy przeciwko S. Zgraj asa pik, przebij trefla i doprowadź do końcówki:

Ryszard Kiełczewski 

-

10

 

3

-

 

8

K 9

 

7

-

 

 

Teraz zagrywasz kiera i jeśli Tylko N trzyma piki, a S trefle (to wiadomo), to wygrałeś.

Ryszard Kiełczewski

[email protected]

 

Rozgrywka
Szkoła