KĄCIK WISTOWY

24.05.2009

ZRÓB TO SAM

Problem 101

                               

101. Obie po, dealer S, licytowano:                                                                                      

W

N

E

S

     

1

Pas

1 (1)

Pas

1 BA(2)

Pas

2 BA

Pas

3 BA

Pas

Pas

Pas

 

 

 

1)      naturalne, pozytywne

2)      14-15 PC

 

 

 

Wist walet. Ręce twoje (E) i dziadka:

 

 

7 4 3

 
 

A 5

 
 

K D W 9 6

 
 

9 8 5

 

A 8 5

 

K 10 4

 

A 7 2

 

D 10 4 2

 

                        Jak się będziesz bronił?

   

     

     

    Rozwiązanie:

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

 

Rozwiązanie

 

101. Obie po, dealer S, licytowano:                                                                                      

W

N

E

S

     

1

Pas

1 (1)

Pas

1 BA(2)

Pas

2 BA

Pas

3 BA

Pas

Pas

Pas

 

 

 

1)      naturalne, pozytywne

2)    14-15 PC

 

 

 

Wist walet. Ręce twoje (E) i dziadka:

 

 

7 4 3

   
 

A 5

 
 

K D W 9 6

 
 

9 8 5

 

A 8 5

 

K 10 4

 

A 7 2

 

D 10 4 2

 

                        Jak się będziesz bronił?

 

                        Rozwiązanie:

Groźbą dla obrońców jest longer karowy w stole. Uśmiercić go możemy (byleby S nie miał 4 kart w kolorze) manewrem Coup de Merrimac zagrywając króla kier. Jeśli partner przez przypadek wyszedł z wewnętrznego sekwensu, a S miał tylko 13 punktów, to zawsze jeszcze zdążycie powrócić do pików, przecież bez przynajmniej dwóch lew karowych rzadko kiedy rozgrywający wygra grę. 

Mając króla pik partner powinien do lewy kierowej dołożyć możliwie wysoką kartę.

 

Całe rozdanie:

 

7 4 3

 
 

A 5

 
 

K D W 9 6

 
 

9 8 5

 

W 10 9 6

A 8 5

 

W 9 6 2

K 10 4

 

8 4

A 7 2

 

W 6 3

D 10 4 2

 
 

K D 2

 
 

D 8 7 3

 
 

10 5 3

 
 

A K 7

 

 

   Ryszard Kiełczewski

[email protected]

 

 

Wist

Szkoła