KĄCIK WISTOWY

21.08.2009

128. Przemyśl algorytm zagrań

Problem 128

 

Turniej par, WE po partii, licytowano:                                    

W

N

E

S

2 (1)

Ktr

Pas

2 BA(2)

Pas

3

Pas

3

Pas

Pas

Ktr

Pas

Pas

Pas

   

 

1)      dwukolorowe – piki i młodszy

2)      Lebensohl

 

 

 

                        Partner zawistował asem pik. Ręce twoje i dziadka:

 

D W  
 

9 8 7 5  
 

A K D 4 3  
 

A 8  

7 2  

A D 4 2  

W 10 7 5  

K 9 3  
   
   
   
   

                        Jak się bronisz?

                   

  

 

   

     

     

    Rozwiązanie:

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

 

Rozwiązanie

 

         

       128. Przemyśl algorytm zagrań

Turniej par, WE po partii, licytowano:                                    

W

N

E

S

2 (1)

Ktr

Pas

2 BA(2)

Pas

3

Pas

3

Pas

Pas

Ktr

Pas

Pas

Pas

   

1)      dwukolorowe – piki i młodszy

2)      Lebensohl

                       

 

 

 

Partner zawistował asem pik. Ręce twoje i dziadka:

 

D W  
 

9 8 7 5  
 

A K D 4 3  
 

A 8  

7 2  

A D 4 2  

W 10 7 5  

K 9 3  
   
   
   
   

                        Jak się bronisz?

            Rozwiązanie:

            Przemyśl algorytm zagrań. Jeśli partner zagra trzy razy w piki, to, gdy nie ma przy AK 10-ki (i musi nią wtedy zagrać w trzeciej rundzie koloru), wtedy rozgrywający na trzeciego pika wyrzuci trefla ze stołu i pozostanie nam do wzięcia już tylko as kier. A lewa treflowa należy się nam jak psu zupa. W jaki sposób można skierować uwagę partnera na zagranie w trefla? Zwyczajnie – odwodząc jego uwagę od pików. Nie wolno więc mechanicznie dokładać zachęcającej 2-ki, tylko trzeba piki zdemarkować dołożeniem 7-ki. Partner zagra w trefla i niezależnie od tego, co zrobi rozgrywający weźmiemy lewę w tym kolorze, dopiero potem przebijemy (nadbijemy) pika. Nie powinniśmy przy tym mieć obawy, że partner nie pośle nam pika do przebitki, bo zrzuciliśmy mu ten kolor na trzy. Partner nie będzie miał wyjścia jak tylko zagrać w piki. Całe rozdanie:

 

D W  
 

9 8 7 4  
 

A K D 4 3  
 

A 8  

A K 8 6 5

7 2

 

6

A D 4 2  

8 6

W 10 7 5  

D W 7 6 4

K 9 3

 
 

10 9 4 3  
 

K W 10 3  
 

9 2  
 

10 5 2  

 

 

 

   Ryszard Kiełczewski

[email protected]

 

 

Wist

Szkoła