721. Na wpustkę nie wygrasz

Opublikowano 28 sierpnia 2019 w kategoriach Rozgrywka .

Rozwiązanie:

  1. Bez udanego impasu trefl nie wygrasz. Ale to dopiero 12 lewa. Żeby możliwe było wykuglowanie lewy 13-tej musi zajść przymus – pikowo-kierowy przeciwko N i treflowo-kierowy przeciwko S. Możliwy jest także przymus kierowo-treflowy przeciwko S, ale wtedy musiałby on posiadać mariasza kier przy królu trefl. Gramy tak: bierzemy lewę królem pik, wchodzimy asem karo do stołu i wykonujemy impas trefl. Spokojnie – dobremu graczowi impasy stoją – jak to kiedyś napisał Janusz Korwin Mikke w jednym ze swoich felietonów. Ciągniemy kara doprowadzając do końcówki:

 

  W10

Hx

x

 
2

A5

3

A

  A9

W

W6

  x

Hx

Kx

 

 

Lub:

 

  W10

xx

x

 
2

A5

3

A

  A9

W

W6

  x

KD

Kx

 

 

Zgrywamy asa trefl, następnie karo. W przypadku pierwszym N musi trzymać pika, wyrzuca więc kiera, a my ze stołu 9-kę. S jeszcze ma jedną wolną kartę – pika. Teraz jednak zagranie pika ustawia w przymusie rękę S. Zwracam uwagę, że 5-ka kier przy asie jest najstarszą blotką w kolorze w tym momencie. Przeciwnicy mają starsze tylko figury.


About

Zawodnik, trener, działacz, wybitny publicysta brydżowy. Wielokrotnie powoływany na stanowisko trenera-selekcjonera juniorów, pełnił funkcję kapitana reprezentacji Polski Juniorów na Mistrzostwach Europy. Jest pierwszym trenerem w Polsce, który uzyskał pierwszą klasę trenerską (1987).


Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.


Shortlink: