UCZMY SIĘ NA BŁĘDACH |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Rozgrywka |
25.03.2004 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mecz, WE po partii, licytowano:
Wist 2-ką (naturalny, z trzech blotek środkową). Na blotkę ze stołu N podkłada 10-kę. Przebijamy i gramy damę trefl. S bije asem i kontynuuje piki. Przebijamy, gramy króla trefl i trefla i przebijamy w stole. Trefle się podzieliły, więc gramy króla karo. S bije asem i zagrywa w karo. Co dalej ?
Na jednym stole gracz amerykański grał a to trefle (przebijając czwartą rundę tego koloru 10-ka kier), a to kara i uzbierał 9 lew (5 kierowych w ręce, dwie przebitki trefli w stole, karo i trefla) – bez jednej. Na drugim nasz reprezentant zaimpasował kiery damą wbrew oczywistym faktom - bo chciał wygrać i wykołysał się bez czterech za złoty dziesięć. Ręka S bowiem była taka jak należało oczekiwać:
Ten rodzaj błędu ma swoją naukową nazwę – wishfull thinking, dla niegramotnych w angielskim - myślenie życzeniowe.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szkoła |