UCZMY SIĘ NA BŁĘDACH |
||
31.10.2004 |
Licytacja 3. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
W turnieju teamów otrzymałeś rękę:
Przeciwnik po prawej otworzył licytację odzywką 1 . Możesz skontrować jeśli jeszcze grasz staromodną kontrą “od 13-tu”. Jeśli grasz nowocześnie możesz zastosować kontrę objaśniającą, a potem jeśli los będzie dla ciebie łaskawy, zalicytujesz trefle. Czy jednak słabość koloru treflowego, mimo wydłużenia, nie niepokoi Cię ? Możesz wejść spokojnie 2 , a nadwyżki w sile próbować wskazać w następnym okrążeniu. Boisz się, że 2 obiegnie ? To nic nie powinieneś stracić. Jeśli Twój partner nie ma akcji po 2 , to końcówka wam nie może iść. Przy stole zawodnik z podaną ręką miał jednak w arsenale konstruktywne wejście z przeskokiem w przedziale 13-16 PC. I skwapliwie z niego skorzystał. I stał się graczem, bowiem cała licytacja przebiegła jak niżej:
Po wykryciu dziadka szczęście rozgrywającego nie było pełne. Całe rozdanie bowiem wyglądało:
3 przyszło przegrać bez jednej, a 4 nie kładł żaden wist. N próbował część winy zepchnąć na partnera, ale czynił to bez przekonania. Kto bowiem licytowałby w podanej sytuacji z ręką S ?
Na marginesie uwaga: konstruktywne wejście kolorem, szczególnie młodszym, powinno być poparte dobrą jakością koloru. Tymczasem – jak widać na podanym przykładzie niektórzy słowo konstruktywne odnoszą wyłacznie do “Miltonów”.
Ryszard Kiełczewski |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szkoła |