Rozkosze łamania głowy
|
|||
17.04.2004 |
3. W gra i wygrywa 5 po wiście 2-ką.
Rozwiązanie poniżej.
Rozwiązanie problemu 3:
Bijemy asem karo i zagrywamy waleta pik. Jeśli S podłoży figurę przebijamy asem i 10-kę kier przejmujemy waletem w stole, skąd zagrywamy trefla. Jeśli S położy asa przebijamy wysoko i wpuszczamy N kierem. Temu obrońcy pozostały same trefle i musi w nie zagrać. Pozwalamy mu wziąć ta lewę wyrzucając ze stołu karo, a z ręki pika. Kolejnego trefla przebijamy w stole i po wyrzuceniu ostatniego pika z ręki zagrywamy w piki wyłapując pozostałą figurę S. Do stołu mamy dojście dzięki starannemu zachowaniu małych kierów w ręce. Jeśli S położy małego trefla zrzucamy pika. N bierze i odchodzi w kiera ale pozwalamy mu wziąć ta lewę i dalej gramy tak jak w poprzednim wariancie. Jeśli S nie podłoży figury pik, to po utrzymaniu się waletem przebijamy wysoko trefla, wchodzimy do stołu przejmując 10-kę kier waletem i zagrywamy pika. Jeśli obrońca położy figurę przebijamy asem, a N po przebiciu zagraniem w trefle umożliwia nam wykorzystanie koloru pikowego. Jeśli S ponownie położy małego pika podkładamy 10-kę i na zagranego w następnej lewie trefla wyrzucamy karo ze stołu oddając jeszcze tylko jedno karo. |