KROK PO KROKU

Problem 4 - Bez okularów

31.07.2004

W turnieju na punkty meczowe licytowano:

 

W

N

E

S

 - - -

Pas

1

Ktr

Rktr

4

4

Pas

Pas

Pas

 

N zawistował w 5-kę. Ręce Twoje i dziadka:

 

Mecz, obie przed, dealer S

 
 

   

K 10 8 7

9

 

A D W 6

8 7 5 4

 

A

K 10 2

 

W 9 7 3

A K 10 5 4

 
 

   

 

Pytanie 1. Jak leżą piki ?

Odpowiedź

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Piki dzielą się 4-4. Przeciwnik po lewej wszedł kontrą, a na objaśniającą to obaj przeciwnicy nie mają siły (zaledwie 15 PC i to w nienajlepszym – oględnie mówiąc - gatunku). Zatem LHO nie ma 5+ pików, a RHO nie też 5-ciu, bo by je licytował nawet mając układ 5 pików i 6 kar.

 

Pytanie 2. Jak leżą kara?

Odpowiedź

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Skok aż na 4 sugeruje posiadanie przez RHO siedmiu kar. Wtedy dla jego partnera pozostaje tylko dwie karty w tym kolorze ale jest to dopuszczalne.

 

Pytanie 3. Jak rozłożone są brakujące honory ?

Odpowiedź

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Na swoją kontrę wywoławczą LHO powinien mieć wszystkie honory poza karowymi, no może my brakować waleta pik co najwyżej. I z waletem pik ta kontra wygląda chudo i jedynym jej uzasadnieniem powinno być posiadanie przez LHO obu starszych czwórek.

Pytanie 4. Jak wygląda ręka S ?

Odpowiedź

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ręka S to prawie stuprocentowe 4-1-7-1

 

Pytanie 5. Jak w związku z tym należy rozgrywać ?

Odpowiedź

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nie wolno utracić kontroli atutowej i wykonać impas damy trefl. W drugiej lewie gramy waleta kier prowokując N do przepuszczenia. Jeśli jednak nawet zabije to nic nam nie może zrobić. Po zagraniu w karo bijemy królem, zagrywamy raz trefla z góry i zagrywamy pika by otworzyć komunikację do przebitek tego koloru. Oczywiście nie kładziemy króla, chyba, że S podłoży domniemanego waleta.

Całe rozdanie:

 
 

A D 6 2

 
 

K 10 9 3

 
 

7 5

 
 

D 8 6 3

 

K 10 8 7

9

 

A D W 6

8 7 5 4

 

A

K 10 2

 

W 9 7 3

A K 10 5 4

 
 

W 5 4 3

 
 

2

 
 

D W 9 8 6 4 3

 
 

2

 

 

 

Komentarz:

Na rozgrywkach kadry seniorów rozgrywający zagrał asa i damę kier, pika do króla, trefle górą i wywrócił się bez czterech. 

No cóż – starość nie radość.

 

 

Ryszard Kiełczewski

[email protected]

 

Krok po kroku

 

Szkoła