KROK PO KROKU |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
31.10.2007 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Problem 42 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
W meczu otrzymałeś ładną, układową rękę: W założeniach tylko my po partii, licytowano:
Pierwszy Wist w atu. Ręce twoje i dziadka:
Jakie widzisz perspektywy rozgrywki?
Jakie widzisz perspektywy rozgrywki?
Bez wistu w atu do zwycięstwa prowadziłby udany impas w kierach lub karach, bowiem resztę lew wzięlibyśmy na przebitki. Teraz oprócz impasu potrzebna jest nam jeszcze jedna lewa. Możemy ją uzyskać poprzez wyrobienie kierów lub udany impas karo. Do tego jeszcze atuty muszą się dzielić 3-2, ale bez tego podziału nasze szanse na sukces dramatycznie maleją. Nie mamy wprawdzie w żadnym kolorze lew do oddania, ale też doliczenie się do 13, które mamy wziąć wykazuje, że bez impasu nie wygramy.
Jak więc należy zabrać się za rozgrywkę?
Jak więc należy zabrać się za rozgrywkę?
Należy zaimpasować króla kier. Jeśli impas się uda to weźmiemy 5 pików w ręce, 3 kiery – na asa, damę i wyrobioną fortę, dwa kara, asa trefl i 2 przebitki treflowe w stole – razem 13 lew.
Impas kier się udał, co dalej?
Impas kier się udał, co dalej?
Dalej należy przeliczyć dokładnie algorytm przebitek. Po impasie kier należy zagrać asa trefl i przebić trefla, potem asa kier i kiera, znowu trefla i kiera, po czym ściągamy atuty. Gdybyśmy zaczęli przebijanie od kierów po ostatniej przebitce utrzymalibyśmy się w stole i nie byłoby możliwości odebrania przeciwnikom atutów. Nasze plany zaczęły wyglądać optymistycznie. Kiedy jednak przebijaliśmy trzecią rundę kierów S nie dodał do koloru. Szansa wyrobienia forty kierowej upadła. W trzeciej rundzie trefli z kolei N nie dodawał do koloru.
Czy się już poddajesz?
Czy się już poddajesz?
Gwardia ginie ale nie poddaje się – rzekł generał Cambronne pod Waterloo. Wyraził to dosadniej jednym słowem, ale sens był właśnie taki. Mamy taką sytuację:
Zgrywamy pika wyrzucając ze stołu karo. Na ostatniego pika N nie może wyrzucić króla kier więc wyrzuca karo, my kiera i z kolei S będąc zmuszonym do trzymania trefli musi wyrzucić karo. W tym momencie nie musimy już zgadywać, czy grać kara z góry czy impasować damę. Zamiast waleta karo wystarczała dowolna blotka w tym kolorze. I dla tego finalnego efektu należało przedłożyć impas kier nad impasem w karach na początku rozgrywki.
Całe rozdanie:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ryszard Kiełczewski
|