Rozkosze łamania głowy

 

27.05.2004

 

7. W rozgrywa 4 po wiście damą trefl. Wygra, czy przegra ?

   
 

4

 
 

10 9 8 7

 
 

K W 10 9 8 7

 
 

D W

 

A

K W 5 3 2

 

K D W 3

A 2

 

A 5 4 3 2

6

 

A K 7

6 5 4 3 2

 
 

D 10 9 8 7 6

 
 

6 5 4

 
 

D

 
 

10 9 8

 

 

Rozwiązanie

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Rozwiązanie problemu 7:

Rozgrywający bierze lewę figurą trefl, zgrywa asa pik, wchodzi asem kier do stołu i zagrywa króla pik. Jeśli N przebije, to po jego dowolnym odwrocie W zgrywa pozostałe atuty, asa karo i wpuszcza S treflem, a ten musi podarować nie tylko lewę na waleta pik ale i przy okazji podarować wejście do fort treflowych. Zatem N nie przebija. Teraz przy zgrywaniu atutów S musi się pozbyć lewy treflowej wyrzucając się od tego koloru (jeśli nie, to dojdzie do końcówki jak opisana wyżej). Ale to oznacza że rozgrywający weźmie 2 piki, 4 kiery, karo i 3 trefle – razem 10 lew.

 

Ryszard Kiełczewski

[email protected]

 

Rozkosze łamania głowy

 

Szkoła