Rozkosze łamania głowy
|
|||
27.05.2004 |
7. W rozgrywa 4 po wiście damą trefl. Wygra, czy przegra ?
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Rozwiązanie problemu 7: Rozgrywający bierze lewę figurą trefl, zgrywa asa pik, wchodzi asem kier do stołu i zagrywa króla pik. Jeśli N przebije, to po jego dowolnym odwrocie W zgrywa pozostałe atuty, asa karo i wpuszcza S treflem, a ten musi podarować nie tylko lewę na waleta pik ale i przy okazji podarować wejście do fort treflowych. Zatem N nie przebija. Teraz przy zgrywaniu atutów S musi się pozbyć lewy treflowej wyrzucając się od tego koloru (jeśli nie, to dojdzie do końcówki jak opisana wyżej). Ale to oznacza że rozgrywający weźmie 2 piki, 4 kiery, karo i 3 trefle – razem 10 lew.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ryszard Kiełczewski
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|