Z pozycji W rozgrywamy kontrakt 4
. N
zawistował waletem trefl. S pobrał asem i kontynuował trefle. Utrzymałeś się
królem. Jak będziesz rozgrywał ?

|
|
|
|
|
32
|

|
|
AK74
|
|
|
AK432 |
|
765 |
|
|
AD52 |
|
764 |
|
|
KD
|
|
754
|
|
Rozwiązanie
Rozwiązanie:
|
|
|
|
|
32
|

|
|
AK74
|
|
|
AK432 |
|
765 |
|
|
AD52 |
|
764 |
|
|
KD
|
|
754
|
|
Do wygrania kontraktu potrzebne są trzy lewy karowe. W oderwaniu od całości
rozdania jest to możliwe przy ich podziale 3-3 i udanym impasie na króla. Przy
grze w kiery możliwe jest także zainkasowanie trzeciej lewy karowej poprzez
przebitkę tego koloru atutem w stole. W tym celu należy posłużyć się manewrem
Guillemarda polegającym na częściowym atutowaniu. Nie można jednak zagrać
asa i króla kier, po wejściu do stołu wykonać impas karo i zagrać ten kolor
trzy razy. Jest to wprawdzie rozgrywka zawierająca szansę, ze przy 4-ch karach
nie ma trzeciego atuta ale jest
rozgrywka umożliwiająca wygranie nawet w takim przypadku. Należy tylko
zastosować właściwą kolejność zagrań. Po wzięciu lewy treflowej można
zagrać raz atuta z góry (nie jest to konieczne ale stanowi jakieś
mikroskopijne zabezpieczenie przed stratą lewy przy singlu karo i singlu kier
na jednej ręce – wtedy wprawdzie nie wygramy kontraktu ale po co wpadać
o jedną więcej). Następnie należy zagrać karo dołem. Po dojściu do ręki
zagrywamy drugiego atuta, wchodzimy do stołu i impasujemy króla karo. Jeśli
ta operacja się uda sprawdzamy podział kar i jeśli się nie dzielą
przebijamy ostatnie karo pozostałym atutem w stole. Wygrać można także przy
drugim królu karo za impasem grając w drugiej lewie karowej asa ale jest to
rozgrywka na mniejszą szansę – określona karta bywa częściej w dłuższym
członie koloru niż w krótszym proporcjonalnie do liczby kart.
|