Rozgrywasz końcówkę w piki po licytacji:
W |
N |
E |
S |
|
|
|
2 (blok) |
2 |
pas |
4 |
pasy |
|
|
|
|
|
AKW1098 |
|
|
432 |
|
|
DW6 |
|
753 |
|
|
432 |
|
AK5 |
|
|
2 |
|
A543 |
|
Pierwsze gole strzelili przeciwnicy grając blotką kier do króla asa i blotki, którą N przebił i zagrał damą karo.
Rozwiązanie
Rozwiązanie:
|
|
|
|
|
AKW1098 |
|
|
432 |
|
|
DW6 |
|
753 |
|
|
432 |
|
AK5 |
|
|
2 |
|
A543 |
|
Jakie szanse ci pozostały ? Nie masz żadnych szans na jakąkolwiek naturalną nadprogramową lewę w kolorach bocznych. Jedyną szansą jaka pozostała jest przymus w młodszych kolorach przeciwko N. By to mogło zaistnieć N musi posiadać 5 kar i 6 trefli. Dokładnie ! Konsekwencją tego jest skład ręki S 3-6-2-2. A skoro tak, to przy braku dostatecznej komunikacji do stołu musisz zaimpasować damę pik w pierwszym ruchu. Potem po ściągnięciu atutów przebijamy raz trefla pozbawiając zatrzymania tego koloru obrońcę S i doprowadzamy do końcówki:
|
|
-
-
W10
K |
|
8
-
43
- |
|
A5
5 |
|
|
-
109
x
- |
|
Zagranie ostatniego pika wymusza zrzutkę dającą dziesiątą lewę. Jeżeli karty leżą jakkkolwiek inaczej żadna rozgrywka nie prowadzi do sukcesu.
Ryszard Kiełczewski
[email protected]
Rozgrywka
Szkoła |