CZY UMIESZ ROZGRYWAĆ ? |
|||||||||
05.02.2004 |
|||||||||
Problem 2 |
|||||||||
Wszystkie kontrakty są grane w meczu i należy uwzględniać bezpieczną rozgrywkę.
Rozwiązanie: W rozdaniu możemy oddać dwa kara i kiera. Grozi jednak oddanie trzech kar, bo musimy je sami rozgrywać. Pierwszą szansą wygrania jest udany impas 10-ki karo. Jeśli zagramy karo do 9-ki i przeciwnicy będą musieli zabić tą lewę figurą już mamy 10 lew. Jeśli to się nie uda i przeciwnicy zgrają w kiery wykorzystamy następna szansę – udanego impasu na króla. Granie kierów z góry jest przeciwko szansom jak 1:2. W rozdaniu jednak jest inny motyw. Nazywa się on niebezpieczny przeciwnik. Jest nim S, ponieważ zagranie kiera z jego strony jest dla przeciwników bezpieczne, a nam odbiera możliwość przebicia kara w stole. Zneutralizować niebezpiecznego przeciwnika można za pomocą zagrania omijającego (ang. Avoidance play). W tym celu wchodzimy asem pik do stołu skąd zagrywamy 9-kę karo. Jeśli S wskoczy figurą już mamy naturalną lewę karową i do wygrania nie jest nam potrzebny udany impas na króla kier. Jeśli zaś S dołoży blotkę przy lewie może utrzymać się wyłącznie N, choć nauka radziecka znała i takie przypadki kiedy 9-ka brała lewę. Zagranie w kiera ze strony N nie jest groźne bez względu na podział tego koloru, bo albo nie oddamy kiera albo przebijemy karo. Zapamiętaj wytłuszczone nazwy. Znając nazwę łatwiej przypomnieć sobie manewr.
|
|||||||||