105 N otworzył odzywką 4 , po czym wylądowałeś
w szlemiku pikowym. N zawistował asem kier. Jak wykorzystasz ten prezent?

|
A D W 10 6 5 4 2 |

|

|
9 8 3 |

|
- |

|
- |

|
4 |

|
A D 10 9 8 2 |

|
A 10 9 2 |

|
K 7 6 3 |
105. Jeśli zmyliło cię pytanie “jak wykorzystasz
ten prezent”, to mogę tylko przeprosić. Zagranie to bowiem praktycznie
nie przyniosło nam żadnego pożytku.
Po przebiciu w stole wyrzucenie z ręki
jednego trefla nie uwalnia nas od przegrywającej w tym kolorze. Największą
szansą w rozdaniu jest wyrobienie koloru karowego. W tym celu przebijamy
asa kier w ręce (!) zachowując 2-kę pik i zagrywamy blotkę karo do asa.
Jeśli N przebije (przed asem) bez trudu wyrobimy kara wyłapując figury S
i mając trzy dojścia do stołu dwa pikami i jedno królem trefl. Jeśli N
doda do koloru przebijamy w następnej lewie karo wysokim pikiem zachowując
komunikacyjne blotki, a następnie zagrywamy jedną z tych małych blotek
pikowych dobrowolnie oddając lewę na króla. Przegramy tylko jeśli N
posiadał od początku piątego króla z waletem karo. Jeśli bowiem do asa
karo spadnie walet, rozwiązujemy piki grając je z góry (szansa na podział
1-1 wynosi 78% i choć otwarcie N tą szansę bardzo poważnie nadwątliło,
to mimo wszystko nie na tyle, by spadła ona poniżej 50%).
|