CZY UMIESZ ROZGRYWAĆ ? |
||||||||||||||||||||||||||||||||
18.06.2004 |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Problem 13 |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Jak rozegrasz 6 po ataku waletem trefl, skoro S zabił asem i odwrócił 8-ka trefl ?
Rozwiązanie problemu 13:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Najprostszym rozwiązaniem wydaje się być impas pik. Oferuje ono 50% szans. Inną opcją jest zagranie na przymus. Jeśli dowolny gracz posiada zatrzymanie karo z królem pik, to nie będzie w stanie utrzymać tych kontroli w czterokartowej końcówce, do której doprowadzimy zgrywając asa pik (przygotowanie przymusu wiedeńskiego) i odgrywając wszystkie kiery. Szansa takiego przymusu to też 50%. Jednak w rozdaniu mamy jeszcze jeden kolor, który może stwarzać zagrożenie dla obrońców – trefle. Pozwala to poszerzyć ofertę przymusową z wariantu pikowo-karowego o karowo-treflowy jeśli zatrzymanie w tych kolorach posiada N. Po zgraniu asa pik i przebiciu jednego trefla doprowadzamy do końcówki:
Teraz wystarczy, że N trzyma trefle i kara, by zagranie ostatniego kiera zdusiło go w przymusie.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
|