CZY UMIESZ ROZGRYWAĆ ? |
||||||||||||||||||||||||||||||||
18.06.2004 |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Problem 14 |
||||||||||||||||||||||||||||||||
N otwierał 1
Rozwiązanie problemu 14:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Zsumowanie punktów prowadzi do prostego wniosku, że S ma
rękę bez jednego choćby punktu, a N wszystkie pozostałe figury i figurki
(3 walety). Impas pik więc nie udaje się, co oczywiste. Wyrobić nic nie możemy.
W takim przypadku należy zwrócić swoja uwagę na inne techniki rozgrywki. W
tym rozdaniu będzie to manewr wpustki połączony z przymusem – czyli
przymus wpustkowy. Trzeba go jednak przygotować. Jeśli najpierw pociągniemy
wszystkie nasze wygrywające to w czterokartowej końcówce nam zostanie AD w
pikach i K6 w kierach, natomiast N będzie trzymał drugiego króla pik i
drugiego asa kier. Nasze zagranie w kiera – niezależnie w króla czy w
blotkę N zabije asem i odejdzie w kiera. D7 w tym kolorze nie może nam
zagwarantować dwóch lew. S jest chudy i bosy ale kartę starszą od 7-ki
musi mieć, bo inaczej N musiałby mieć 5 kierów AW1098 i otworzyłby 1
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
|