CZY UMIESZ ROZGRYWAĆ ? |
|||||||||||||||||||||
20.08.2009 |
|||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||
201. W rozgrywa 4 po wiście trzy razy w piki. Jakie możliwości rozgrywki weźmiesz pod uwagę?
Rozwiązanie:
|
|||||||||||||||||||||
201. W rozgrywa 4 po wiście trzy razy w piki. Jakie możliwości rozgrywki weźmiesz pod uwagę?
201. Są trzy sposoby rozgrywki. Pierwszy jak w domowe kółko – atutujemy i sprawdzamy trefle – jak się podzieliły (36%) to wygraliśmy. Jak nie to rozdajemy karty do następnego rozdania wpisując odpowiednią wpadkę po stronie przeciwników. Drugi – jak gramy u pani Zuli (kto jeszcze pamięta tą sympatyczną panią?) – stosujemy manewr Guillemarda – dwukrotnie atutujemy i dopiero sprawdzamy podział trefli. Mamy poważną dodatkową szansę (16%), że trzy atuty będą przy 4-ch lub więcej treflach, co daje łącznie 52% szans powodzenia takiej rozgrywki. Jak gramy w reprezentacji Gwadelupy lub Jordanii, gramy na odwróconą rękę: pika przebijamy wysokim atutem i przepuszczamy karo wkoło. Dowolny odwrót bierzemy i gramy asa karo i karo ponownie przebijając wysoko. Dochodzimy damą trefl do stołu i przebijamy wysoko ostatnie karo, a następnie atutujemy kończąc w stole. Jeśli nam coś po drodze nie przebiją, to weźmiemy 6 lew atutowych, trzy trefle i karo. By taka rozgrywka się powiodła potrzeby jest podział kierów 3-2 (68%) troszkę pomniejszone o wspomniane możliwości przebicia trefla lub asa karo, ale to bardzo niewiele.
|
|||||||||||||||||||||
|