CZY UMIESZ ROZGRYWAĆ ? |
|||||||||||||||||||||
20.08.2009 |
|||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||
206. Po licytacji, w której S zasygnalizował za pomocą kontry Bi posiadanie dwukolorówki na starszych kolorach, rozgrywasz jako W 3 BA. Wist 8-ka kier. Ze stołu i od S blotki. Wziąłeś lewę na 10-kę i zagrałeś blotkę karo. S wziął waletem i zagrał króla kier, do którego N dołożył 4-kę (wist odmienny). Do asa karo S nie dodał do koloru. Jakie szanse ci pozostały?
Rozwiązanie:
|
|||||||||||||||||||||
206. Po licytacji, w której S zasygnalizował za pomocą kontry Bi posiadanie dwukolorówki na starszych kolorach, rozgrywasz jako W 3 BA. Wist 8-ka kier. Ze stołu i od S blotki. Wziąłeś lewę na 10-kę i zagrałeś blotkę karo. S wziął waletem i zagrał króla kier, do którego N dołożył 4-kę (wist odmienny). Do asa karo S nie dodał do koloru. Jakie szanse ci pozostały?
206. W rachubę wchodzą dwa sposoby rozgrywki: pierwszy na podwójny impas trefl i ich podział 3-3. W oderwaniu od licytacji jest to szansa 9%. Przy licytacji jaka miała miejsce jest to szansa jak na 100 000 $ becikowego dla matek Polek. Druga szansa to przymus karowo-treflowy przeciwko N. Ta szansa jest bardzo realna. Żeby ją wykorzystać trzeba zredukować lewy do przymusu. Można to zrobić tylko za pomocą kierów. Wejdź do stołu damą pik (ale nie treflem, bo ci zerwą komunikację tym kolorem po odegraniu kierów, jeśli S będzie miał – a powinien – dwa trefle), i zagraj kiera. Jeśli S odegra trzy lewy w tym kolorze (kiery dzielą się 5-3 co wynika z wistu), to powstanie końcówka pięciokartowa, w której N będzie mógł trzymać karo, trzy trefle i powiedzmy pika. Teraz jednak S musi cię dopuścić do ręki, a ty zgrywając dwa piki zdusisz N w przymusie. Jeśli zaś S wstrzyma się z odegraniem ostatniego kiera i wyjdzie w pika, to musisz założyć, że dama trefl jest u N, co zawsze da ci powrót do ręki do wyrobionych kar i możesz spokojnie wyrobić ten ostatni kolor. Jeśli okaże się, że S miał drugą lub singlową damę trefl, pogratulujesz mu wstrzemięźliwości przy zgrywaniu kierów.
|
|||||||||||||||||||||
|