|
215. W gra 4 po wiście w króla
karo. Do asa pik S nie dodaje do koloru

|
A K 7 5 4 3 |

|
|
9 6 3 |
|
|
D 6 4 |
|
K W 10 |
|
|
A |
|
10 8 7 2 |
|
|
9 8 3 |
|
A K 4 |
|
215. Do sukcesu może doprowadzić tylko
manewr mało elegancko nazwany w języku polskim manewrem złodziejskim (w języku angielskim elopement – ucieczka, we francuskim en passant – w swobodnym tłumaczeniu „ po drodze”). Możliwe to będzie jak doprowadzimy do sytuacji, kiedy nasza zgubna lewa
treflowa zderzy się z lewą atutową przeciwników. By to było możliwe N musi mieć
układ 4-3-4-
2. Gramy kiera do waleta.
Jeśli się utrzyma przebijamy karo i ponawiamy kiera. Powiedzmy, że N weźmie
asem i zagra pika. Bijemy, wchodzimy do stołu kierem lub treflem, by przebić
karo i ponawiamy tą operację przebijając wszystkie kara. W ten sposób weźmiemy
asa i króla pik, trzy przebitki kar, dwa kiery i dwa trefle. Na końcu treflową
lewę partnera N będzie musiał przebić atutem. Może jednak polska nazwa jest
najbardziej przystająca do charakteru tego manewru?
|