CZY UMIESZ ROZGRYWAĆ ?

28.10.2009

Problem 224

 

 

224. Rozgrywasz 4 po wiście asem trefl. Jak będziesz zwiększał swoje szanse wygrania?

 

D 9 8

A W 4

K W 10 8 7 6 2

D 9 5 4

A 7 5

W 4 3

-

D 10 5

 

 

Rozwiązanie

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Rozwiązanie:

 

 

224. Rozgrywasz 4 po wiście asem trefl. Jak będziesz zwiększał swoje szanse wygrania?

Ryszard Kiełczewski

D 9 8

A W 4

K W 10 8 7 6 2

D 9 5 4

A 7 5

W 4 3

-

D 10 5

 

 

 

 

224. Ponieważ mamy 3 lewy w kolorach czerwonych do oddania (jak sypie się singlowa figura u S lub jest sec mariasz, to nie ma problemu), to musi udać się impas na króla pik. To jeszcze nie koniec, bo tylko drugi król, lub dłuższy z 10-ką daje wygraną i jeszcze musimy zgadnąć, który wariant zaistniał. Jak możemy zwiększyć swoje szanse? Zmuszając przeciwników do otwarcia pików. Zrobimy to w następujący sposób: trefla należy przebić 10-ka lub waletem i zagrać 7-kę do 9-ki w stole. Jeśli przeciwnicy wezmą asem to mogą bezpiecznie zagrać tylko w kiera lub karo. Powiedzmy, ze w karo. Jedno przepuszczamy, drugie bijemy, wchodzimy kierem do stołu zachowując pieczołowicie 2-kę, przebijamy drugiego trefla, 2-ke kier przejmujemy w stole i przebijamy ostatniego trefla. Teraz odchodzimy karem i jeśli weźmie N i zagra w pika puszczamy do damy. Jeśli S – podkładamy „numerek”, a potem zwyczajnie impasujemy pika jeśli zajdzie taka potrzeba. Po zagraniu zaś w podwójny renons stosujemy manewr „jeden kosi, drugi znosi”.

 

Ryszard Kiełczewski

[email protected]

Rozgrywka
Szkoła