CZY UMIESZ ROZGRYWAĆ ? |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
28.10.2009 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
234. W rozgrywa kontrakt 4 z kontrą po następującej licytacji:
(1) do koloru partnera
Wist 2-ka. Jak rozgrywasz?
Rozwiązanie:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
234. W rozgrywa kontrakt 4 z kontrą po następującej licytacji:
(1) do koloru partnera
Wist 2-ka. Jak rozgrywasz? 234. Wygląda na to, że N ma wszystkie pozostałe kiery i nasze szanse wyglądają na znikome. Bowiem kontra po słabym dwukolorowym otwarciu partnera winna mieć cechy solidności. Bierzemy pika asem, wchodzimy asem trefl do stołu i próbujemy impasu karo. Jeśli się uda, to możemy oddać tylko 3 lewy w kierach, choć niekoniecznie, jak to wyniknie z dalszych rozważań. Jeśli król karo ukaże się u N jeszcze nie przegraliśmy. Do tego potrzebna nam będzie długość karowa u N i błąd przeciwnika. Tym błędem będzie zagranie inne niż figurą kier. Powiedzmy, że wyjdzie on w pika (zagranie w trefla niewiele zmieni). Bierzemy w stole, wracamy asem karo do ręki, przebijamy trefla, na damę karo zrzucamy pika (S nie może dodać ani przebić) i przebijamy karo. Następnie przebijamy ostatniego trefla w dziadku i w czterokartowej końcówce N będzie posiadał same kiery. Gramy jakiś boczny kolor i N po przebiciu znajdzie się na wpustce. Zagra figurę kier, a my przepuścimy redukując liczbę jego lew atutowych do dwóch.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|