|
46. Rozgrywasz kontrakt 4 z kontrą po licytacji:
|
W |
N |
E |
S |
| |
2 BA* |
Ktr |
Pas |
|
Pas |
3  |
Pas |
4  |
|
4  |
Ktr |
Pas |
Pas |
|
pas |
|
|
|
* dowolna dwukolorówka 5-5 w sile podlimitowej
N wyszedł asem trefl. Jak sobie będziesz
radził?
|

|
A W 5 4 2 |

|

|
K D 3 |
|
|

|
D 7 6 3 |

|
A K 5 4 |
|
|

|
A 7 5 2 |

|
D W 9 3 |
|
|

|
- |

|
W 10 |
|
46. Można byłoby zagrać lepszy kontrakt – 4
, ale wyszło jak wyszło. Gramy 4
piki i wiemy, że kolor trochę się nam nie podzielił. Na szczęście
grubą amunicję w tym kolorze mamy we własnych rękach. Drugim
kolorem przeciwnika są trefle. Co jest nam potrzebne w tej sytuacji
abyśmy spadli na cztery łapy? Układ w ręce N 5-2-1-5 i stojący
impas karo. Zastaliśmy taki układ i jak to wykorzystać? Najprościej
w świecie – na trefla zrzucamy karo, a na drugiego także.
Trzeciego już można przebijać w stole, więc nic to obrońcom nie
da. Po każdym zaś innym zagraniu impasujemy karo, odciągamy 4 razy
piki i gramy swoje forty przypominając N, ze nie gramy w derdę i nie
musi czekać ze swoją lewą atutową do końca.
|