KĄCIK WISTOWY

21.08.2009

 118. DO UTRATY TCHU

Problem 118

                               

 

                        Mecz, obie przed, dealer W, licytowano:

W

N

E

S

1

Pas

1

Pas

1 BA

Pas

2

Pas

2

Pas

4

Pas

Pas

pas

   

Wist 10-ka do króla i pik do króla od E, którego bijemy asem, by  kontynuować kara. RGR bierze w ręce asem i gra na impas kier. Partner bierze królem i odchodzi w pika. Rozgrywajmy przebija i gra trefla. Jakie widzisz perspektywy obrony?

   
   
   
   

W 7 4 3  

A 8 4  

K D 4  

K W 8  
 

A D 9 2  
 

10 6 3  
 

10 7  
 

A 10 9 7  

                       

   

     

     

    Rozwiązanie:

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

 

Rozwiązanie

 

         

118. DO UTRATY TCHU

                        Mecz, obie przed, dealer W, licytowano:

W

N

E

S

1

Pas

1

Pas

1 BA

Pas

2

Pas

2

Pas

4

Pas

Pas

pas

   

Wist 10-ka do króla i pik do króla od E, którego bijemy asem, by  kontynuować kara. RGR bierze w ręce asem i gra na impas kier. Partner bierze królem i odchodzi w pika. Rozgrywajmy przebija i gra trefla. Jakie widzisz perspektywy obrony?

   
   
   
   

W 7 4 3  

A 8 4  

K D 4  

K W 8  
 

A D 9 2  
 

10 6 3  
 

10 7  
 

A 10 9 7  

                        Rozwiązanie:

Jeśli liczysz na to, że rozgrywający chybi palcówkę treflową, to jesteś naiwny. Przecież dojście twojego partnera do ręki, oznacza niechybną przegraną, bo partner pośle wam karo do przebitki. Wie o tym także rozgrywający, więc musi założyć, że asa w treflach posiadasz ty. Dlaczego rozgrywajmy nie ściąga atutów? Odpowiedź jest prosta – bo zostały mu już tylko trzy i po ściągnięciu dwóch i odblokowaniu kar znajdzie się w dziadku, skąd każde zagranie równa się porażce. Tak więc rozgrywający musi zagrać trefla z ręki i stara się to zrobić możliwie wcześnie, kiedy łatwiej jest uśpić przeciwnika. Jeśli przepuścimy trefla rozgrywajmy wskoczy królem i po ściągnięciu atutów odblokuje kara i skompletuje 10 lew. Wskakujemy więc asem i robimy krótką symulację skutków poszczególnych zagrań – w trefle – 10 lew dla rozgrywającego, w kiery: też – również, kar nie mamy, pozostało zagranie w damę pik, wyrabiające wprawdzie waleta, ale blokujące wykorzystanie kar. W stole pozostanie przegrywający walet trefl.

Całe rozdanie:

 

10 8 6 5  
 

K 7  
 

W 9 8  
 

D 6 4 3  

W 7 4 3

K

 

A 8 4

D W 9 5 2  

K D 4

A 6 5 3 2  

K W 8

5 2

 
 

A D 9 2  
 

10 6 3  
 

10 7  
 

A 10 9 7  

 

 

 

   Ryszard Kiełczewski

[email protected]

 

 

Wist

Szkoła