KĄCIK WISTOWY
21.08.2009
128. Przemyśl algorytm zagrań
Problem 128
Turniej par, WE po partii, licytowano:
W
N
E
S
2 (1)
Ktr
Pas
2 BA(2)
Pas
3
Pas
3
Pas
Pas
Ktr
Pas
Pas
Pas
1) dwukolorowe – piki i młodszy
2) Lebensohl
Partner zawistował asem pik. Ręce twoje i dziadka:
D W
9 8 7 5
A K D 4 3
A 8
7 2
A D 4 2
W 10 7 5
K 9 3 Jak się bronisz?
Rozwiązanie
128. Przemyśl algorytm zagrań
Turniej par, WE po partii, licytowano:
W
N
E
S
2 (1)
Ktr
Pas
2 BA(2)
Pas
3
Pas
3
Pas
Pas
Ktr
Pas
Pas
Pas
1) dwukolorowe – piki i młodszy
2) Lebensohl
Partner zawistował asem pik. Ręce twoje i dziadka:
D W
9 8 7 5
A K D 4 3
A 8
7 2
A D 4 2
W 10 7 5
K 9 3 Jak się bronisz?
Rozwiązanie:
Przemyśl algorytm zagrań. Jeśli partner zagra trzy razy w piki, to, gdy nie ma przy AK 10-ki (i musi nią wtedy zagrać w trzeciej rundzie koloru), wtedy rozgrywający na trzeciego pika wyrzuci trefla ze stołu i pozostanie nam do wzięcia już tylko as kier. A lewa treflowa należy się nam jak psu zupa. W jaki sposób można skierować uwagę partnera na zagranie w trefla? Zwyczajnie – odwodząc jego uwagę od pików. Nie wolno więc mechanicznie dokładać zachęcającej 2-ki, tylko trzeba piki zdemarkować dołożeniem 7-ki. Partner zagra w trefla i niezależnie od tego, co zrobi rozgrywający weźmiemy lewę w tym kolorze, dopiero potem przebijemy (nadbijemy) pika. Nie powinniśmy przy tym mieć obawy, że partner nie pośle nam pika do przebitki, bo zrzuciliśmy mu ten kolor na trzy. Partner nie będzie miał wyjścia jak tylko zagrać w piki. Całe rozdanie:
D W
9 8 7 4
A K D 4 3
A 8
A K 8 6 5
7 2
6
A D 4 2
8 6
W 10 7 5
D W 7 6 4
K 9 3
10 9 4 3
K W 10 3
9 2
10 5 2
Ryszard Kiełczewski