KĄCIK WISTOWY

30.6.2004

BROŃ SIĘ

Problem 25

PROBLEM 25

Mecz, licytowano:

W

N

E

S

 

1

Pas

1

Pas

1

Pas

2 BA

Pas

3 BA

Pas

Pas

Pas

     

 

Wyszedłeś waletem pik. Ręce Twoje i dziadka:

 

Rozgrywający zabił asem, a partner dołożył zachęcającą 3-kę. Następna lewa to kier do waleta i Twojej damy. 
Jak będziesz kontynuował obronę ?

Rozwiązanie

NS po partii, dealer N

 
 

A K 9 4

 
 

5 4

 
 

A D 8 3

 
 

D 6 4

 

W 10 2

   

D 8 7 6

   

W 4

   

10 8 3 2

   
     

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Rozwiązanie:

 

Wyszedłeś waletem pik. Ręce Twoje i dziadka:

 

NS po partii, dealer N

 
 

A K 9 4

 
 

5 4

 
 

A D 8 3

 
 

D 6 4

 

W 10 2

   

D 8 7 6

   

W 4

   

10 8 3 2

   
     

 

Rozgrywający zabił asem, a partner dołożył zachęcającą 3-kę. Następna lewa to kier do waleta i Twojej damy. 

Jak będziesz kontynuował obronę ?

 

Rozwiązanie:

Zachęcająca zrzutka partnera powiedziała Ci, że dałeś dobry atak. Zatem jego kontynuacja jest oczywista ponieważ w międzyczasie nie zdarzyło się nic, co mogłoby zmienić tą opcję. Jest tylko jeden problem – jak uaktywnić piki ? Gdybyś jak chłop pańszczyźniany wyszedł w waleta, to przy braku dojść do Ciebie 9-ka pikowa byłaby zatrzymaniem tego koloru przy okazji pomniejszając potencjał waszych lew. 

 

Co ma rozgrywający ? Prawdopodobnie AKW w kierach i figurę trefl, lub KW10 w kierach, król karo i pojedyncza figura trefl. Każdy z tych układów skazuje rozgrywającego na przedzieranie się przez trefle, a może i kara jeśli króla w tym kolorze posiada nasz partner. Jeśli mamy do wzięcia po lewie w kierach, karach i treflach, to dwie lewy pikowe obłożą kontrakt. Zagraj 2-ką. Jeśli partner ma dwa dojścia, to będzie mógł wyrobić i odegrać fortę pikową. Ręka rozgrywającego:

 

 

6 5

A K W 10

10 9 2

K 9 7 5

 

Ryszard Kiełczewski

[email protected]

 

Wist

Szkoła