KĄCIK WISTOWY

11.11.2006

BROŃ SIĘ

Problem 41

  

  Licytacja:

 

W

N

E

S

     

2 (1)

2

Pas

3

3

Pas

3 BA

Pas

4

Pas

6 (!)

Pasy

 

 

  

1. Ręka podacolowska

 

 

 

 

 

Partner zawistował w asa karo. Ręce Twoje i dziadka:

 

 

D W 8 6

 
 

8

 
 

W 10 6 2

 
 

D 8 7 2

 
 

K 7 5

 
 

A 10 9 2

 
 

D 9 3

 

W 10 5

 
   

 

Rozgrywający przebija asa karo atutem i gra króla kier. Partner dokłada 3-kę (wist odmienny). 

Jak się bronisz?

     

    Rozwiązanie:

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    Rozwiązanie:

     

    Licytacja:   Partner zawistował w asa karo. Ręce Twoje i dziadka:

    Rozgrywający przebija asa karo atutem i gra króla kier. Partner dokłada 3-kę (wist odmienny). Jak się bronisz?

     

    W

    N

    E

    S

         

    2 (1)

    2

    Pas

    3

    3

    Pas

    3 BA

    Pas

    4

    Pas

    6 (!)

    Pasy

     
     

    D W 8 6

     
     

    8

     
     

    W 10 6 2

     
     

    D 8 7 2

     
     

    K 7 5

     
     

    A 10 9 2

     
     

    D 9 3

     

    W 10 5

     
       

     

     

    Rozwiązanie:

    Ręka rozgrywającego to, co najmniej 6 kierów z KDW i 4 trefle z AK, a także asem pik. Mniej na otwarcie podacolowskie nie mógł mieć. Rozważmy perspektywy obrony po zabiciu asem kier.

      1. zagrywamy w karo
      2. Rozgrywający przebija, zgrywa asa i króla trefl, przebija kiera, odbiera atuta i udanym impasem króla pik zakończy rozgrywkę.

      3. w atuta
      4. Rozgrywka będzie prawie identyczna z identycznym skutkiem, chociaż wtedy rozgrywający musi posiadać jeszcze dodatkowo 10-kę.

      5. W pika lub kiera – przyśpieszenie nieuchronnego.

     

    Jeśli jednak rozgrywający ma rękę:

     

    A x x

     

    K D W x x x

     

    -

    A K x x

     

    ... a nasz partner jest szczęśliwym posiadaczem 9-ki trefl, to przepuszczenie króla kier może zakończyć się sukcesem obrony. 

     

    Co ma bowiem zagrać rozgrywający, jeśli całe rozdanie wygląda tak jak zdarzyło się to w rzeczywistości?:

     

     
     

    D W 8 6

     
     

    8

     
     

    W 10 6 2

     
     

    D 8 7 2

     

    10 3 2

    K 7 5

     

    5 3

    A 10 9 2

     

    A K 8 7 5 4

    D 9 3

     

    9 6

    W 10 5

     
     

    A 9 4

     
     

    K D W 7 6 4

     
     

    -

     
     

    A K 4 3

     

     

     

    Najlepiej dla niego jak zagra asa i króla trefl, a następnie figurę kier z wyrzuceniem ze stołu pika lub kara. Wtedy po dojściu asem kier złączymy mu atuty i zabraknie mu lewy. Oczywiście wykonamy jeszcze obywatelski obowiązek i powstrzymamy się przed zabiciem królem pierwszej figury pikowej ze stołu. Jeśli natomiast zagra on figurę kier bez ściągania trefli, zagramy mu sami w kiera, którego partner przebije9-ką promując nam lewę atutową. Trzeba tylko przełamać odruch zabicia asem przy widocznym singletonie w stole.

     

 

Ryszard Kiełczewski

[email protected]

 

 

Wist

Szkoła