KĄCIK WISTOWY
27.8.2008
ZRÓB TO SAM
Problem 84
NS po, dealer S
Licytacja
W
N
E
S
1
Pas
1
Pas
1 BA
Pas
2
Pas
2 BA
Pas
3 BA
Pas
Pas
pas
Wist 4 - ka. Jak się będziesz bronił? Ręce twoje i dziadka:
K W 9 7 6
K 10 7 6
10 4
A 9
10 4 2
W 4
A 6 3
K 10 8 6 2
84. ZRÓB TO SAM
Rozwiązanie
NS po, dealer S
Licytacja
W
N
E
S
1
Pas
1
Pas
1 BA
Pas
2
Pas
2 BA
Pas
3 BA
Pas
Pas
pas
Wist 4 - ka. Jak się będziesz bronił? Ręce twoje i dziadka:
K W 9 7 6
K 10 7 6
10 4
A 9
10 4 2
W 4
A 6 3
K 10 8 6 2
Rozwiązanie:
Co z grubsza wiesz o ręce rozgrywającego? Otóż bardzo wiele. Nie posiada on ani 3-ch pików ani 4-ch kierów. Ma też na pewno zatrzymanie treflowe. Nie wchodzi więc w rachubę, że partner miał 4 trefle. Wyszedł w nie, ponieważ tak wskazywała licytacja. Jeśli zabijemy królem, a partner wychodził z trzech blotek, lub nawet trzeciego waleta, to rozgrywający wybije nam asa karo i nie dojdziemy do fort w treflach. By zachować komunikację należy trefla przepuścić.
Nawet jeśli gra się wistem odmiennym, gdzie zachęcającą jest mała karta należy podłożyć 10-kę, by rozgrywający utrzymał się w ręce, skąd gorzej mu się będzie rozgrywać kolor karowy. Jeśli rozdanie wygląda jak poniżej:
K W 9 7 6
K 10 7 6
10 4
A 9
A 8 5
10 4 2
D 9 3 2
W 4
W 7 2
A 6 3
7 4 3
K 10 8 6 2
D 3
A 8 5
K D 9 8 5
D W 5
…to rozgrywający zacznie rozgrywkę od pików, a wtedy nasz as karo spełni swoją rolę. Po zabiciu królem i odwrocie rozgrywający w naturalny sposób zacznie rozgrywkę od kar i po przepuszczeniu przez nas przerzuci się na piki wygrywając kontrakt. Oczywiście w tym rozdaniu rozgrywający wygra jak trafi o co chodzi w rozdaniu, ale nie ułatwiajmy mu i przewidujmy problemy rozgrywającego.
Ryszard Kiełczewski