KĄCIK WISTOWY

24.05.2009

ZRÓB TO SAM

Problem 97

                               

97. WE po, dealer S                                                              

W

N

E

S

     

1

Pas

2

Pas

3

Pas

3

Pas

4

Pas

Pas

pas

 

                       

Wist D, A i K – przebity. 

As pik – od E – dama i 10-ka. Jak się bronisz?

 

7 6 5

 
 

A K W 9 2

 
 

D 6

 
 

W 10 8

 

W 8 3 2

   

7 6

   

K 10 3

   

A K D 9

   
   

   

     

     

    Rozwiązanie:

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

 

Rozwiązanie

 

97. WE po, dealer S                                                              

W

N

E

S

     

1

Pas

2

Pas

3

Pas

3

Pas

4

Pas

Pas

pas

 

                        

Wist D, A i K – przebity. As pik – od E – dama i 10-ka. Jak się bronisz?

 

 

7 6 5

 
 

A K W 9 2

 
 

D 6

 
 

W 10 8

 

W 8 3 2

   

7 6

   

K 10 3

   

A K D 9

   
   
   
   
   

                       

 

  Rozwiązanie:

Rozgrywający wykonuje zagranie zabezpieczające, asekurując się przed układem, który rzeczywiście zaistniał. Przemyśl skutki swoich zagrań: jeśli zabijesz waletem i zagrasz w cokolwiek, rozgrywający odbierze ci atuty i ma zapewne dobre kiery. Nawet zagranie w trefla nic nie pomoże, bo rozgrywający przebije atutem w stole przezornie zachowanym. Wobec tego bez specjalnych ceregieli wybierz rozwiązanie inne – nie bij 10-ki pik! Jeśli rozgrywający odciągnie króla i zacznie grać w kiery przebijesz trzeciego i masz bezpieczne odejście treflem, a twój król karo będzie czekał na należną mu lewę. Jeśli zaś rozgrywający odda ci pika obłożysz go ściągając fortę trefl.

Całe rozdanie:

 

7 6 5

 
 

A K W 9 2

 
 

D 6

 
 

W 10 8

 

W 8 3 2

D

 

7 6

10 5 4

 

K 10 3

9 8 7 5 2

 

A K D 9

7 6 5 3

 
 

A K 10 9 4

 
 

D 8 3

 
 

A W 4

 
 

4 2

 

 

   Ryszard Kiełczewski

[email protected]

 

 

Wist

Szkoła