ZAGRAJ Z TRENEREM |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Młodzi, zdolni... |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3.02.2005 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kolejnymi moimi partnerami byli Marek Jarosz i Patryk Kuczera Dyga. Marek słabo zapisał się do notesu pt.: “Gdzie można było zagrać lepiej ?”. Właściwie do notesu zapisałem się ja w rozdaniu:
Otóż nie byłem pewny znaczenia odzywki 2 trefl. Marek miał na kolanach Sayca i tam miało stać, ze jest to naturalne, nieforsujące. Ja “na wszelki wypadek” zalicytowałem 2 BA. Skończyło się to wpadką bez dwóch i było to jedyne przegrane z własnej winy rozdanie spośród 14 jakie rozegraliśmy. Może dlatego, że było to rozdanie 13. Przekonywałem Marka, że czytelniejsze byłoby 2 ale znowu miał alibi: w Saycu 1 mówiło już o 5-ce, bo z 4-ką licytuje się kontra. Kontratakowałem argumentem, że moje 1 BA nie powinno być z singlem ale potem sam znalazłem rękę, z którą można (choć ja dostaje wysypki) zalicytować 1 BA z singlem pik w układzie 1-4-4-4.
Kolejnym partnerem był Patryk Kuczera Dyga – znany mi bardzo dobrze, bo wielokrotnie był moim słuchaczem. Patryk jest już utytułowanym młodym brydżystą – złotym medalistą Olimpiady młodzieży w 2003 roku w teamach oraz zwycięzcą ostatniego kryterium kadry juniorów młodszych. Z Patrykiem mieliśmy trzy rozdania z cyklu “uczmy się na błędach”:
Wist poszedł w damę trefl zabitą asem i pik spod króla do waleta i damy. Dalej trefl, którego zabiłem waletem i zagrałem 10-kę sugerując wartość kierową ale nie nachalnie, czyli nie mogłem mieć asa.. Gdybym miał asa w kierach, to pomijając fakt, że miałbym otwarcie, mógłbym go wskazać grając trefle od góry – królem, a potem waletem. Niestety Patryk wymarzył sobie asa kier u mnie i pomknął spod damy redukując liczbę lew przegrywających przeciwnikom w tym kolorze do jednej.
Na marginesie – zagranie trefli w kolejności naturalnej w drugiej lewie tego koloru - 10, a potem król - nie sugeruje żadnego odwrotu, choć on nastąpić musi. Jest wyrazem rozterki w zakresie wskazania preferencji.
W kolejnym rozdaniu można było lepiej rozegrać:
Zawistowano w pika i W włożył damę na waleta. Teraz wygrywało zagranie w trefla przecinające komunikację pomiędzy obrońcami. Patryk jednak najprawdopodobniej obawiał się przebitki pikowej (po zagraniu w trefla przeciwnicy zyskują tempo do przeprowadzenia tej operacji) i zagrał karo. Teraz przeciwnicy sprawnie przebili dwa kiery i kontrakt skończył się wpadką bez jednej.
Kwestionuję zasadność wejścia 3 . W rozumieniu wspólnym partnerów był to kolor + fit i ręka inwitująca. Czy to jest ręka inwitująca ? Jedyne co w odzywce 3 karo jest prawdziwe, to dobre kara. Reszta to same mankamenty w ramach tej obietnicy. Po pierwsze mizerny fit kierowy. Po drugie brak miltonów. Po trzecie przeceniona wartość króla pik. Wprawdzie leży on za licytującym kolor i może stanowić lewę ale:
Tak więc w przeszacowaniu ręki leżało późniejsze zło. Uważam, ze z moją ręką należało podjąć próbę szlemową i w zasadzie licytacja przebiegła w wymarzony wręcz dla mnie sposób – finalnie mogłem wynosząc kontrę partnera i fitując jego kolor, delikatnie i jeszcze na bezpiecznej w moim mniemaniu wysokości zainwitować szlemika. Skończyło się wpadką bez jednej ale uważam, że rozdanie dostarczyło dobrego materiału do tematu “hand evaluation”.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ryszard Kiełczewski |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
“Świat Brydża” i “Szkoła” uruchamia okienko “Zagraj z trenerem” na BBO. Oferta skierowana jest do młodych graczy, wliczając w to młodzież licealną. Obowiązuje licytacja systemem “Sayc”, wersja uproszczona, który jest zamieszczony na stronie internetowej “SZKOŁA”, w dziale “Zagraj z trenerem”.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||