Problem 286

Opublikowano 24 sierpnia 2010 w kategoriach Rozgrywka .

Problem 286

W rozgrywa 4 . N zagrał trzy górne kara. Do drugiego i trzeciego kara S nie dołożył do koloru. Po przebiciu kara W zaatutował trzy razy, Obaj obrońcy dołożyli. Jak W powinien grać dalej?

 

W5

AKDW9

W7

A942

 

AK7

65

1098

W7653


 

 

Rozwiązanie:

Wszystko sprowadza się do rozegrania trefli. Jeśli dzielą się 2-2, jest obojętne, jak to zrobimy. Jeśli zaś trefle dzielą się 3-1, to są dwa układy wygrywające – trzy karty u N i singlowa figura u S, wtedy wygrywa zagranie asa i blotki. Drugi układ 3-1 pozwalający wygrać grę, to singlowa 10-ka u N. Na który układ zagrać? N pokazał 7 kar i 3 kiery. Prawdopodobieństwo zastania u niego trzech trefli jest mikroskopijne. Wtedy bowiem S miałby 8 pików i coś by licytował, a przecież w warunkach zadania nie wspomniano ani słowem o licytacji. Zatem trzeba zagrać na drugi układ wchodząc pikiem do stołu i grając waleta trefl.


Ryszard Kiełczewski

About

Zawodnik, trener, działacz, wybitny publicysta brydżowy. Wielokrotnie powoływany na stanowisko trenera-selekcjonera juniorów, pełnił funkcję kapitana reprezentacji Polski Juniorów na Mistrzostwach Europy. Jest pierwszym trenerem w Polsce, który uzyskał pierwszą klasę trenerską (1987).


Komentarze

Dodaj komentarz


Shortlink: