600. Zagranie omijające

Opublikowano 31 marca 2017 w kategoriach Rozgrywka .

Rozwiązanie:

  • Bez lew karowych raczej nie wygramy kontraktu. Byłoby to możliwe przy układzie kierów umożliwiającym wzięcie 4 lew w tym kolorze oraz przy królu trefl w ręce N. A nawet i wtedy musielibyśmy zastać u niego taki układ, który umożliwiłby wyeliminowanie mu kolorów czerwonych. Drugim problemem rozgrywki jest niedopuszczenie do ręki S, podegranie bowiem przez niego pików grozi natychmiastową wpadką, jeśli N wystartował z 5-ciokartowego koloru. Aby zrealizować ten drugi postulat należy wykonać zagranie omijające, (avoidance play) w kolorze karowym. Gramy karo z ręki i jeśli N dołoży małe bijemy wysoką kartą, wracamy kierem do ręki i ponawiamy karo. Jeśli od N wyskoczy dama przepuszczamy i już nie możemy przegrać kontraktu. Jeśli N dołoży za drugim razem blotkę ponownie bijemy wysoko i gramy po raz trzeci karo. Wygramy, gdy N miał w karach trzy lub cztery karty lub druga damę. Poszukiwanie bocznych szans wymienionych na początku jest zagraniem rzadziej pozwalającym na realizację kontraktu.

Ryszard Kiełczewski

About

Zawodnik, trener, działacz, wybitny publicysta brydżowy. Wielokrotnie powoływany na stanowisko trenera-selekcjonera juniorów, pełnił funkcję kapitana reprezentacji Polski Juniorów na Mistrzostwach Europy. Jest pierwszym trenerem w Polsce, który uzyskał pierwszą klasę trenerską (1987).


Komentarze

  • Avatar
    Piotr
    24.09.2017 22:42:09

    „..lub cztery karty…” – jeśli N ma 4 kara z DW to po zabiciu górą drugiej rundy kar N będzie miał dwie dobre lewy karowe (jeśli dokładał blotki) i po dojściu pierwszy raz karem da nam lewę na K pik wyrabiając sobie ten kolor.

    • Ryszard Kiełczewski
      Ryszard Kiełczewski
      27.09.2017 18:09:56

      Mnie wiadomo, że na podział koloru 4-1 jest znacznie prawie 2,5-krotnie mniejszą szansą niż na 3-2. Poza tym to nie jest problem pt. znajdź 100% rozgrywkę…

Dodaj komentarz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.


Shortlink: