471. Umiar cechuje gracza…

Opublikowano 24 lipca 2014 w kategoriach Rozgrywka .

471. Umiar cechuje gracza…

 

Jak należy rozegrać kontrakt 4 po wiście dwukrotnie w karo?

 

AW

AKDW10

9

AD872

D8652

98

1074

K93

Rozwiązanie:

 

471.  Zagrożeniem dla kontraktu może być zły podział kierów (4-2) i trefli (4-1). Zabezpieczymy się przed tym niebezpieczeństwem łatwo, zwracając uwagę na poważne źródło lew jakim są piki i licząc do 10-ciu. A to liczenie wykazuje, że możemy wziąć 2 piki, 5 kierów i 3 trefle – razem 10. Teraz już dość łatwo obronimy się przed skrótem przepuszczając drugie karo z usunięciem z ręki trefla. Trzecie karo przebijamy i gramy waleta pik. Przed skrótem karami chronią nas atuty w stole, dojście do damy pik zapewnia król trefl. Gdyby w trzeciej lewie przeciwnicy zagrali w trefla odatutujemy i tak samo wyrobimy sobie lewę w pikach.


About

Zawodnik, trener, działacz, wybitny publicysta brydżowy. Wielokrotnie powoływany na stanowisko trenera-selekcjonera juniorów, pełnił funkcję kapitana reprezentacji Polski Juniorów na Mistrzostwach Europy. Jest pierwszym trenerem w Polsce, który uzyskał pierwszą klasę trenerską (1987).


Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.


Shortlink: