478. Impas duszą gry…

Opublikowano 30 sierpnia 2014 w kategoriach Rozgrywka .

478. Impas duszą gry?

    

  Jak rozegrasz kontrakt 6 BA po wiście waletem karo?

 

AD74

K102

K65

A83

  K65

DW943

AD2

DW

 

Rozwiązanie:

 

478. Jeśli asa kier posiada N będziemy mogli sprawdzić kolejne szanse – podziału pików, a jeśli to zawiedzie – impasu trefl. Jeśli natomiast asa kier będzie posiadał S i zagra w trefla po wzięciu nim lewy, powinniśmy zrezygnować z impasu. Wprawdzie w oderwaniu od innych czynników impas oferuje 50% szans, a podział koloru 3-3 tylko 36%, to w tym rozdaniu oprócz podziału pików mamy szansę na to, że król trefl jest przy długich pikach, co pozwoli wyegzekwować przymus przeciwko graczowi posiadającemu wspomniane walory. Szansa, że król trefl jest przy długich pikach wynosi też 50% pomniejszone o stosunek liczby wolnych „szufladek” pomiędzy posiadaczem dłuższych i krótszych pików. Ta ostatnia wielkość nie jest specjalnie znacząca (średnio 52-48) więc możemy ją pominąć. Po zabiciu asem ewentualnego zagrania w trefla odbieramy wszystkie czerwone lewy. Dowolny obrońca posiadający zatrzymania w czarnych kolorach znajdzie się w przymusie w czterokartowej końcówce.


About

Zawodnik, trener, działacz, wybitny publicysta brydżowy. Wielokrotnie powoływany na stanowisko trenera-selekcjonera juniorów, pełnił funkcję kapitana reprezentacji Polski Juniorów na Mistrzostwach Europy. Jest pierwszym trenerem w Polsce, który uzyskał pierwszą klasę trenerską (1987).


Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.


Shortlink: