498. Co Ci wolno, a co nie…

Opublikowano 29 stycznia 2015 w kategoriach Rozgrywka .

Rozwiązanie:

  1. Pika oczywiście bijemy i gramy karo aż do wytrącenia przeciwnikom asa. Przygotowujemy w ten sposób zrzutkę przegrywającego pika. Nie wolno nam ani razu zagrać atu, bo będziemy chcieli przebić trefla w stole, a nawet po jednokrotnym zagraniu przeciwnicy, którzy będą dochodzili asem karo i (ewentualnie) królem trefl mogą nas wyatutować i nie zdołamy przebić trefla. Powiedzmy, że przeciwnik przepuścił raz karo i zabił figurę ze stołu by zagrać pika. Musimy najpierw wyrzucić pika na karo (jeśli przebija to może od trzech atutów i wtedy jeszcze będziemy ratować się impasem treflowym, po dojściu trzecim atutem do stołu). Jeśli karo weźmie impasujemy trefla, choć grając super bezpiecznie możemy zagrać asa trefl i trefla. Oddamy jeszcze co najwyżej damę kier.

About

Zawodnik, trener, działacz, wybitny publicysta brydżowy. Wielokrotnie powoływany na stanowisko trenera-selekcjonera juniorów, pełnił funkcję kapitana reprezentacji Polski Juniorów na Mistrzostwach Europy. Jest pierwszym trenerem w Polsce, który uzyskał pierwszą klasę trenerską (1987).


Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.


Shortlink: