555. Jak nie możesz sam, to poszukaj pomocy…

Opublikowano 3 maja 2016 w kategoriach Rozgrywka .

Rozwiązanie:

  • Bez udanego impasu na damę trefl nie ma co marzyć o wygraniu kontraktu. Ale to dopiero 8-ma lewa. Dziewiątą może przynieść przymus w starszych kolorach, który można wyegzekwować przeciwko S, po tym jak długość karowa ukazała się u N. Odchodzimy karem – niech N zgra swoje lewy w tym kolorze. My pozbędziemy się z ręki blotek w kierach i pikach. Po dowolnym odwrocie zgrywamy topy w starszych kolorach i asa trefl i doprowadzamy do końcówki:

KW2

  10

10

7

Jeśli S miał zatrzymanie w kierach lub pikach i cztery lub więcej trefli z damą znalazł się w przymusie. Jeśli S miał tylko trzecią damę trefl i zatrzymanie tylko w jednym kolorze starszym nastąpił przymus podwójny, bo N może utrzymać tylko 2 trefle będąc zmuszonym trzymać drugi starszy kolor. Jeśli S trzymał oba starsze kolory i miał damę trefl, to znalazł się już lewę wcześniej w przymusie kaskadowym.


About

Zawodnik, trener, działacz, wybitny publicysta brydżowy. Wielokrotnie powoływany na stanowisko trenera-selekcjonera juniorów, pełnił funkcję kapitana reprezentacji Polski Juniorów na Mistrzostwach Europy. Jest pierwszym trenerem w Polsce, który uzyskał pierwszą klasę trenerską (1987).


Komentarze

  • Paweł Andryszkiewicz
    15.01.2017 16:26:01

    2 pytania:
    1. Czy wist 3 (2 jest na stole) nie oznacza tylko 4 kar?
    2. Czy da się wygrać gdy N nie ściągnie kar i wyjdzie w starszy?

    • rkiel
      15.01.2017 16:51:01

      ad 1) Wist 3-ką przy posiadanej przez nas 2-ce bardzo mocno świadczy o tym, że wist nastąpił z koloru czterokartowego
      ad2) Da się wygrać, jeśli w jednym starszym kolorze .wyrobimy fortę

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.


Shortlink: