624. Co i kiedy?

Opublikowano 26 września 2017 w kategoriach Rozgrywka .

Rozwiązanie:

  1. Błędem byłoby przepuszczenie kiera. Jeśli bowiem S dojdzie do ręki to podegra karo i jeśli król jest w ręce N nic nie uratuje nas przed porażką. Wykluczony jest bowiem wist 2-ką kier z konfiguracji KD102, a tylko przy takiej przepuszczenie byłoby zwycięskim zagraniem w tej lewie. Dlatego należy zabić asem i natychmiast podegrać trefle. Jeśli dama jest u S, to byle trefle nie podzieliły się 5-0, już wygraliśmy. Jeśli N weźmie damą i dopuści partnera do ręki kierem, a ten podegra karo i król nie leży dla nas przychylnie to trudno. Wtedy nie można było wygrać. Jednak wstydem byłoby przegrać przy stojącej w impasie damie trefl po niechlujnym przepuszczeniu pierwszego kiera.

About

Zawodnik, trener, działacz, wybitny publicysta brydżowy. Wielokrotnie powoływany na stanowisko trenera-selekcjonera juniorów, pełnił funkcję kapitana reprezentacji Polski Juniorów na Mistrzostwach Europy. Jest pierwszym trenerem w Polsce, który uzyskał pierwszą klasę trenerską (1987).


Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.


Shortlink: