655. Jak się wyrobisz?

Opublikowano 26 kwietnia 2018 w kategoriach Rozgrywka .

Rozwiązanie:

655. Bez wyrobienia lewy na karo nie ma co marzyć o wygraniu kontraktu. Jednak renonsy w pikach i kierach u S świadczą, że jest on posiadaczem długości karowej. Jego ręka, to najprawdopodobniej 9 trefli i 4 kara. Gdyby miał 10 trefli jego partner niewątpliwie wyszedłby w singla trefl, a nie w damę pik. Przy 11 zaś treflach S nie pozwoliłby grać 6 , tylko poszedłby w obronę. Aby wygrać przy układzie 9 trefli i 4 kara u S należy po wejściu do stołu kierem zagrać damę trefl. Niewątpliwie asa w tym kolorze ma S (najprawdopodobniej z królem) i pobije nim damę. My usuwamy z ręki karo. Zagranie S bierzemy, przebijamy w drugiej rundzie karo i po odatutowaniu przebijamy jeszcze jedno karo. Do wyrobionej forty karowej mamy dojście asem pik.


About

Zawodnik, trener, działacz, wybitny publicysta brydżowy. Wielokrotnie powoływany na stanowisko trenera-selekcjonera juniorów, pełnił funkcję kapitana reprezentacji Polski Juniorów na Mistrzostwach Europy. Jest pierwszym trenerem w Polsce, który uzyskał pierwszą klasę trenerską (1987).


Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.


Shortlink: