799. Impas dusi grę

Opublikowano 27 kwietnia 2021 w kategoriach Rozgrywka .

Rozwiązanie:

  1. Mamy dwa impasy do wykonania – w pikach i karach. Jeśli udaje się choć jeden z nich (75%) to wygraliśmy. Czy możemy te szanse wzmocnić? Jak najbardziej, dzięki posiadaniu 9-ki karo. Gramy tak: bierzemy trefla, odbieramy atuty i jeśli podzielą się 3-2, odbieramy resztę trefli i zagrywamy asa i damę pik. Jeśli okaże się, że król pik był w impasie, czyli w ręce S – pokazujemy karty, bowiem każde jego zagranie nie pozwala nam oddać lewy. Jeśli zaś król ukaże się u N (nic nie straciliśmy nie impasując), to może on zagrać tylko w karo. Teraz jednak dzięki 9-ce w ręce możemy wykorzystać dodatkową szansę rozdziału walorów karowych w rękach przeciwników (też 75%). Tylko jak D10 jest u S nie wygraliśmy. Ale wtedy kontrakt był nie do wygrania i całą winę możemy zwalić na partnera, który wgonił nas za wysoko.

 


About

Zawodnik, trener, działacz, wybitny publicysta brydżowy. Wielokrotnie powoływany na stanowisko trenera-selekcjonera juniorów, pełnił funkcję kapitana reprezentacji Polski Juniorów na Mistrzostwach Europy. Jest pierwszym trenerem w Polsce, który uzyskał pierwszą klasę trenerską (1987).


Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.


Shortlink: