390. Pokombinuj
Opublikowano 28 października 2012 w kategoriach Rozgrywka .
390. Pokombinuj
Rozgrywasz szlemika w piki. Zawistowano ci w ♥ K. Jak będziesz to grał?
♠ AKDW109 ♥ – ♦ W3 ♣ AK642 |
|
♠ 54 ♥ 864 ♦ AK1098 ♣ 1053 |
Rozwiązanie:
Oczywiści odbieramy atuty. To nie jest dobry moment na zagranie blotki karo spod waleta do 10-ki. Gramy waletem karo na impas. Prawie na pewno weźmiemy tę lewę. W następnej kolejności zagrywamy figurę trefl. Jeśli od S spadnie figura – gramy blotką do 10-ki. Przy sprzyjającym podziale trefli już wygraliśmy. Jeśli nie spadnie nic ciekawego w treflach, też gramy blotkę do 10-ki. Jeśli 4 trefle posiada N i zagra w karo – gramy górą ten kolor. Jeśli 4 trefle posiada S, to nie będzie mógł zagrać a karo (mógłby to zrobić gdybyśmy zagrali blotką karo spod waleta, a S posiadałby czwartą damę w tym kolorze, zrywając w ten sposób komunikację do przymusu). Po innym odwrocie ściągamy wszystkie piki i gramy na przymus karowo-treflowy przeciwko S, nie tracąc ciągle szansy na to, że dama karo była druga lub trzecia na dowolnej ręce.
Komentarze