396. Przemyśł algorytm zagrań
Opublikowano 30 grudnia 2012 w kategoriach Rozgrywka .
396. Przemyśl algorytm zagrań
Rozgrywasz 4 ♥. N zawistował ♣ 5-ką. S pobrał asem i odwrócił w ♣ 9-kę. N dodał do koloru. Jak powinieneś grać dalej?
♠ AW82 ♥ AK64 ♦ 2 ♣ KW62 |
|
♠ 6 ♥ 9752 ♦ AK65 ♣ D1084 |
Rozwiązanie:
396.Pozornie nawet podział kierów 4-1 nie może nam przeszkodzić w realizacji kontraktu. Sprawdźmy jednak co się stanie, kiedy zagramy dwa razy kiery górą. Nie można teraz grać trefli, bo posiadacz czterech atutów przebije trefla i odciągnie swojego dobrego atuta. Weźmiemy wtedy asa pik, cztery atuty, dwa kara i dwa trefle, co daje razem 9 lew. Na to by wziąć 5 lew atutowych i przy tym sforsować przeciwnika treflami, nie mamy już komunikacji, której lekkomyślnie pozbawiliśmy się zgrywając dwa razy atuty. Należy zatem przemyśleć algorytm zagrań. Po wzięciu lewy treflowej zgrywamy tylko raz atuta, potem gramy asa pik i przebijamy pika. Wracamy figurą kier do ręki i przebijamy kolejnego pika. Nawet jeśli przeciwnik nadbiłby tę lewę, to weźmie jeszcze tylko jednego atuta. Jeśli natomiast utrzymamy się przy lewie, gramy asa i króla karo wyrzucając ostatniego pika i treflami spędzamy atuty przeciwnikowi.
Komentarze